8 maart 2012

Macarons

Gelukkig wist ik nog niet van het bestaan van macarons toen ik in Parijs woonde. En al helemaal niet dat je ze kon kopen bij Chez Angelina, waar ik me wel al bezondigde aan hun chocolat chaud, een soort vloeibare reep chocola met liters room erdoorheen.

Hier wat smakelijke beelden in een grappig filmpje. Nog meer voorbeelden van zoete snacks in Parijs in dit filmpje...

En hier moet je heen voor de mooiste macarons, in tientallen kleuren... Maison Ladurée in Parijs...(het meisje uit dit filmpje is te zoet voor woorden; het gebak denk ik ook).

Onder dat eerste macaron-filmpje is de muziek van de cd Bande à Part van de groep Nouvelle Vage gezet – met dat heerlijke zuchtmeisje Melanie Pain. Ze zingt bij de beelden van de film Bande à Part van Godard (1964). Die bedacht er zelf ooit andere muziek bij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten